.

.
Istnieją pytania, na które stale poszukujemy odpowiedzi.
Czytając zawarte tu treści poznasz ukryte techniki manipulacji stosowane nie tylko przez reklamodawców, sprzedawców, przywódców politycznych i religijnych ale również przez otaczających cię ludzi. Odkryjesz również ograniczenia własnej percepcji oraz biologiczne predyspozycje do ulegania złudzeniom. Dostrzeżesz przyczyny typowych zachowań i bariery społeczne utrudniające wyjście z tego "matrixu".
Staniesz się obserwatorem mającym wpływ na realizowanie swojego życia a nie wykonawcą planów innych ludzi. Wiedza to uaktywnienie własnych możliwości, poprawa jakości własnego życia, otoczenia, poprawa stanu zdrowia i finansów.
Naszym celem jest skłonić czytelnika do obserwacji otaczającego go świata oraz zachęcić do dalszych poszukiwań.

18 marca 2019

Przymusowa nauka medytacji w szkołach zamiast kar?




Szkoła podstawowa Roberta W.Colemana w Baltimore w Stanach Zjednoczonych znalazła sposób, jak radzić sobie z trudnymi uczniami. Nie stosuje konwencjonalnych metod karania za złe zachowanie i przewinienia. We współpracy z Fundacją Holistic Life wprowadziła program, który okazał się niezwykle skuteczny w nauce „dyscypliny”. 

W szkole powstała sala zwana „Salą Uważnej Chwili”. Do sali tej wysyłani są uczniowie, którzy coś przeskrobali. Przez pierwsze 5 minut pobytu w sali rozmawiają ze specjalistami, którzy pomagają im odnaleźć rzeczywistą przyczynę złego zachowania a następnie przez kolejne 15 min. wykonują specjalnie dobrane ćwiczenia oddechowe z elementami jogi. 

Celem programu jest nauka uważności. 

Uważność jest połączeniem świadomości, skupienia na własnym wnętrzu i bycia obecnym. To świadomość swoich myśli, emocji, działań i energii. Jest to zdolność do ześrodkowania i pozostania skoncentrowanym we wszystkich sytuacjach, zdolność do bycia obecnym w bieżącej chwili. Umiejętność bycia uważnym prowadzi do rozwoju empatii, współczucia, miłości, równowagi i harmonii. 

Dzieci najczęściej nie wiedzą, dlaczego się źle zachowują. Widzą, że ludzie są mordowani, widzą przemoc i mnóstwo różnych traumatycznych rzeczy, które wywołują spychane w podświadomość negatywne emocje. To wszystko się w nich gromadzi i wybucha w niekontrolowany sposób. W szkole Colemana otrzymują narzędzia, jak być świadomym i jakie są sposoby, by te emocje uwolnić. 

Oprócz specjalnego pomieszczenia treningowego szkoła codziennie rano i po południu odtwarza przez głośnik specjalnie skomponowany dźwięk „Mindful moment”, podczas którego dzieci wykonują ćwiczenia oddechowe. Ćwiczenie pomaga im w uspokojeniu się oraz wzmaga koncentrację. 

Ta praktyka okazała się przełomowa i bardzo skuteczna. Ani jeden uczeń podczas stosowania programu nie został zawieszony w obowiązkach ucznia. Wspaniałą rzeczą jest również to, że program pomaga nie tylko w szkole, przekłada się na funkcjonowanie w rodzinie. Dzieci potrafią przekazywać metody na szybkie uspokojenie się swoim zestresowanym rodzicom.


Żródła:
https://hlfinc.org
https://www.erhoehtesbewusstsein.de/grundschule-sendet-kinder-zur-meditation-anstatt-nachsitzen-und-die-ergebnisse-sind-erstaunlich/?fbclid=IwAR0v5LCvlxOizf_fmYME0GtLUW6PO_i4i9INbh4ACpOw8QQ6Mn-TfcPIpxM






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz